Zure taldean garatutako diseinu didaktikoaren gai zein den azaldu, lanaren atalak zerrendatu eta gainetik azaldu zertan datzaten, lana egiterakoan aurkituriko zailtasunik handienak aipatu, lanetik ateratako ondoriorik interesgarrienak aipatu, hobetzeko ildoak deskribatu.

Geure taldean (Loreak taldea) garatutako diseinu didaktikoaren gaia gorputza da. Gai honi erreferentzia eginez, hainbat jakintza garatu genuen 5 urteko Haur Hezkuntzako ikasgela batean lantzeko, hala nola, gorputzaren atalak zeintzuk diren jakinaraztea, hezurrak, liseriketa-aparatua, elikadura, etab nabarmenenak izanik. Ezinbestekotzat ikusten dugu txiki-txikitatik lantzea Haur Hezkuntzako klase batean, etorkizunean gai honi buruzko jakintzak aberatsak izateko. Gorputza gaiaren ikuspuntuak sakontzeko, teoria zein praktika erabili ditugu, era horretan, poliki-poliki haien garunean barneratzeko.
Lan hau, hainbat ataletan banatu ditugu, ikasleak era argiago batean ikus dezaten eduki oro: alde batetik, alde terikoari dagokionez, hezitzailea/irakaslea azalduko du era erraz eta sakon batean hezurren atalak eta izenak, liseriketa-aparatuaren izenak zein funtzioak eta haien kokalekua, elikadurari buruzko jakintza oro (haien artean, osasuntsuak eta kaltegarriak diren elikagaiak azalduz), etab. Bestetik, berriz, behin ideiak hauek buruan izanda eta zalantzan behin argituta egonda, alde praktikora pasatzeko ordua da, hau da, taldekide guztien artean, hainbat ekintza burutu ditugu, gai bakoitzari zuzenduta. Adibidez, ze elikagai mota kaltegarriak edo osasuntsuak diren gorputzerako praktikan jartzeko, bikoteka egin beharreko ekintza dibertigarri bat burutu genuen, non bikotearen pertsona bat begiak itxita edukiko ditu. Horrek, besteak emandako eligaiak probatuko ditu eta esan behar du (ikasitako teoria jarraituz) osasuntsua ala kaltegarria den gorputzerako. Ekintza bakoitza, oso desberdina da, eta dinamikoa baita ere haientzat, era erraz eta dibertigarri batean ikasteko. Jarraitzeko, ekintza hirutan banatu ditugu; banaka, bikoteka eta taldeka. Ekintza bakoitzean, parte-hartzea eta elkarlana nabaria izan behar da, era horretan, konfidantza zein segurtasuna izateko haiengan zein haien ikaskideengan.
Egia da, lan hau jorratzerako orduan, hainbat erraztasun zein zailtasun aurkitu ditugula, hala nola, ekintzak pentsatzerako orduan. Hori pentsatzean, hainbat gauza hartu behar izan genituen kontuan, horien artean; erraza izatea ulertzeko, ikasle guztiek parte-hartzea, komunikazioa nabarmena izatea, ikastea, dinamikoa zein dibertigarria izatea haientzat, orijinaltasuna... Horregatik, ekintzak planteatzerako orduan, hainbat zailtasunekin topo egin gara. Hala ere, geure taldean betidadik elkarlaguntza eta elkarlana ezinbesteko izan da, eta taldekide bati ez bazaio ezer iruditzen, beste batek laguntzea oso garrantzitsua da. Bigarrenik, beste zailtasun bat izan da atalak banatzerako orduan, hau da, talde bat garenez eta atal ugariak daudenez, hauek banatzea ezinbestekoa izan da. Hori egiterako orduan, nahiko nahasia izan da, ondo ulertzerako orduan zein atal dagokion bakoitzari.
Jarraitzeko, lanetik ateratako ondoriorik garrantzitsuena, dudarik gabe izan da ikasle oro ikasi behar dutela era berean. Hau da, gure ustez, ikasle guztiek eskubide berdinak izan behar dituzte eta haietako guztiek maila berdinean kokatuta daude, hau da, batek zailtasunak baditu, lagunntzeko prest egongo gara, baita bere klasekideak ere. Haiek hori jakitea oso garrantzitsua da, haien arteko inolako konpetentziarik sortu gabe, ezta liskarrik ere. Bestetik, parte-hartzea eta elkarlana oso garrantzitsutsat ikusten dut. Hau da, ikasle guztiak ez dira berdinak; batzuek lotsatiak dira, beste batzuek, aldiz ez. Horregatik, erraztasunak eta baliabideak eskaini beharko diegu, hala nola, konfidantzazko gune bat sortu edota segurtasun beteriko gela izatea haientzat. Era horretan, haien buruan dauden idei eta pentsamendu zein sentimendu oro partekatuko dituzte, eta haien egunerokotasuna hobe izango da.
Azkenik, hobetzeko ildoak badaude, hala nola, kohesioa eta adostasuna. Lehen aipatu bezala, nahiko nahasia izan da atal bakoitza banatzerako orduan geure artean, eta alderdi hori erabat lantzea ezinbestekoa da etorkizunean hobeto eta era erraz batean antolatzeko gure artean. Baina, esan beharra dut, orokorrean oso funtzionatzen garela; ideia oso orijinalak planteatzen ditugu lan orotan eta daukagun konfidantza ezin hobea da. Gainera, Haur Hezkuntzako lehenengo kurtsoa ikasten ari gara, eta nahiz eta oso garaiz izan gauza guztiak jakiteko, oso arin ikasi dugu horri buruzko jakintzak eta haurrei buruzko iksupegiak baita ere.

Comentarios

Entradas populares de este blog

2024ko otsailaren 20a da, telefono dei bat jaso duzu. Hezkuntza Delegaritzatik deitzen dizute bihar Sodupeko eskola publikoko 4 urteko gelan ordezkapen bat egiteko. Momentuz, ez dakite zenbaterako izango den. Urduri zagoz, lehen gauza egiten duzuna Internet ireki eta Sodupera zelan joan aztertzea da. Bigarrena, sarean Sodupeko eskola publikoa jartzea da. Zer bilatuko duzu weban, erabilgarria suertatzen zaizuna zure lehen eguna gainditzeko? Non ikusi ditzakezu zer egiten duten HH 4 urteko haurrek? Zer presta dezakezu lehen egun horretarako?

Non egon nahi dut irakasle bezala? Zelan nahi dut nire ikasleak sentitu daitezen?

Pedagogia bakoitzetik zeintzuk hiru onura/baliabide/irizpide eramango zenuke zure etorkizuneko eskolara? Zergatik?